Veelgestelde vragen

  • Heeft u een tip of een klacht?

    We willen graag onze dienstverlening optimaal mogelijk houden. Daarom horen we het graag als u een tip of een klacht heeft. Indien u een klacht heeft kunt u zich eerst richten tot een medewerker.

    Probeer eerst samen met de medewerker en/of een medewerker van het team een oplossing te vinden. Uw onvrede uiten kan best lastig zijn, maar het heeft voordelen om direct in gesprek te gaan. Wellicht verandert uitleg van een medewerker uw kijk op de zaak of is er sprake van een misverstand. Is uw klacht naar aanleiding van dit gesprek nog niet opgelost dan kunt u contact opnemen met de manager van de locatie, wijk of afdeling.

    Krijgt u zorg via de WMO? Dan kunt u met uw klachten ook terecht bij het Sociaal Plein Hilversum van de gemeente Hilversum. Het Sociaal Plein Hilversum is bereikbaar via telefoonnummer 035 629 2700 van maandag tot en met vrijdag van 08.30 – 17.00 uur.

    Bezoekadres is Wilhelminastraat 1-19 in Hilversum (naast het Centraal Station). Openingstijden: maandag t/m vrijdag 09.00-13.00 uur en op afspraak.

    Voor meer informatie kunt u kijken op www.hilversum.nl/sociaalplein.

     

  • Wat zijn de definities van wachtlijststatussen?

    In wachtlijststatussen wordt onderscheid gemaakt tussen 3 verschillende begrippen: actief, wens en slapend wachtend. Hieronder worden deze begrippen verder toegelicht:

    Actief wachtend
    Wanneer een klant als actief wachtend aangemeld staat, is er een urgente opnamebehoefte, maar heeft de locatie nog geen plaats.

    Wens wachtend
    Wanneer een klant deze wachtlijststatus heeft, dan heeft de klant een zorgindicatie, kan hier ook voor terecht in een andere locatie of zorginstelling, maar wil liever wachten op de locatie van zijn of haar voorkeur.

    Slapend wachtend
    Wanneer een klant deze wachtlijststatus heeft, heeft deze een zorgindicatie en is aangemeld bij een locatie. De klant heeft zelf besloten hier nog geen gebruik van te willen maken.

    Meer informatie
    Heeft u nog vragen wat betreft de wachtlijststatus, neem dan contact op met het Klantcentrum.

  • Wat kost de aanvullende dienstverlening op locatie?

    De beste zorg leveren én aansluiten op uw wensen, dat is waar het bij HilverZorg om draait. De zorg- en welzijnsdiensten uit het standaardpakket zijn gekoppeld aan uw zorgindicatie. Maar er is meer! HilverZorg biedt u aanvullende dienstverlening via HilverZorg Op Maat en een aantal services specifiek voor een locatie. Welke dit zijn vindt u in de tarievenlijst hieronder. Hiermee kunt u nog aangenamer wonen en meer plezier beleven. Denk aan extra huishoudelijke hulp, een verzekeringspakket of een abonnement op een vereniging.

    Wilt u meer informatie over de aanvullende dienstverlening van HilverZorg? Dat kan via het HilverZorg Klantcentrum, te bereiken via telefoonnummer 035 - 7608009.

    HilverZorg tarievenlijst 2017 

     

  • Welke aanvullende dienstverlening biedt HilverZorg thuis?

    U wilt graag zo lang mogelijk thuis blijven wonen en genieten van het leven. Dan is het een uitkomst dat u hulp kunt krijgen als u iets (tijdelijk) niet zelf kunt, er geen tijd voor heeft of omdat u er lichamelijk niet toe in staat bent. HilverZorg Op Maat zorgt ervoor dat u snel in contact komt met professionals die u hierbij kunnen helpen. Deze professionals zijn zorgvuldig geselecteerd en dus betrouwbaar om in te zetten. Vind vandaag nog die professionele huishoudelijke hulp, maaltijdservice, tuinman of klusser die u het leven makkelijker maakt. Of maak een keuze uit één van onze andere diensten zoals de personenalarmering van HilverZorg. Lees meer.

  • Ik heb een vraag over wachtlijsten

    Als voor een cliënt met een Wlz-indicatie en een verblijfswens niet direct ruimte beschikbaar is in een zorgorganisatie, komt hij op de wachtlijst. Het Zorginstituut Nederland heeft op haar website veelgestelde vragen en antwoorden opgenomen voor mensen die wachten op een verblijfsplaats in de langdurige zorg (Wlz).